Podsumowanie w Oddziale Górali Żywieckich ZP

5 grudnia 2010 r Oddział Górali Żywieckich podsumował kolejny rok swojej działalności. Uroczystość rozpoczęła msza św. sprawowana pod przewodnictwem Ks. Dziekana Józefa Nędzę z Milówki w drewnianym Kościele p.w. Nawiedzenia NMP w Juszczynie. Następnie wszyscy uczestnicy udali się do Domu Wielofunkcyjnego w Brzuśniku gdzie gości podjęło kolacją miejscowe Koło Gospodyń Wiejskich z Brzuśnika. Uroczystości uświetniała muzyka i śpiew Zespołu Regionalnego “Grojcowianie” z Wieprza oraz “Hajduki” z Pewli Ślemieńskiej. Spotkanie w Brzuśniku było okazją do referatu-podsumowania roku przez Prezesa OGŻ Adama Banasia i podziękowań składanych na ręce tych wszystkich osób które w 2010 r w sposób szczególny zasłużyły się dla Oddziału Górali Żywieckich ZP. Zgromadzeni podziękowali też Prezesowi za kolejny intensywny rok pracy na rzecz Oddziału. Spotkanie było też okazją do prezentacji kolejnej edycji książki podsumowującej IV edycję Konkursu Literackiego “Piykno jest nasa Ziymia Żywiecko”.

Podsumowanie 2010r w Oddziale Górali Żywieckich ZP Sprawozdanie Prezesa Oddziału Górali Żywieckich Związku Podhalan - Adama Banasia podsumowujące kończący się 2010 r.   Z ważniejszych wydarzeń 2010 r należy wymienić w pierwszej kolejności II Światowy Zjazd Górali Polskich który obchodzimy co 10 lat – tym razem w naszej części Beskidzkiej odbył się w Rajczy.

Ale po kolei:  Rok 2009 r. kończyliśmy bardzo uroczyście bo za swoją działalność otrzymaliśmy prestiżowe wyróżnienie „Zasłużony dla Powiatu Żywieckiego"Rok 2010 r. rozpoczęliśmy tradycyjnie opłatkiem Górali Żywieckich i tym razem też po raz pierwszy w historii ZP udaliśmy się do braci Słowaków – do Oravskiej Polhory aby tam wspólnie świętować Boże Narodzenie i podzielić się z naszymi braćmi opłatkiem.Z kolei w kwietniu br. przeżywaliśmy tragedię narodu polskiego – śmierć Pary Prezydenckiej i pozostałych Wielkich Polaków pod Smoleńskiem.Jeszcze kilka miesięcy wcześniej na Zjeździe w Nowym Targu gościliśmy Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego. Życie ciągle nas zaskakuje. Chciałem tylko poinformować, że razem z Zarządem Głównym ZP pojechaliśmy do Warszawy aby tam w Pałacu Prezydenckim przy trumnach pary prezydenckiej stanąć w ostatniej warcie honorowej. Następnie wzięliśmy udział bardzo liczną grupą górali w pogrzebie Pary Prezydenckiej w Krakowie. Święcone - tym razem miejsce wybraliśmy w północnej części żywiecczyzny w Łodygowicach. W maju 2009 r. już po raz czwarty odbył się finał konkursu „Piykno jest Naso Ziymio Żywiecko” w Sali Miejskiego Centrum Kultury w Żywcu. Nadmieniam, że w tym konkursie bierze udział cała młodzież żywiecczyzny ( nie tylko ) począwszy od dzieci ze szkół podstawowych, gimnazjów, średnich aż po dorosłych w dwóch kategoriach literackich proza i poezja. Z każdym rokiem ilość uczestników wzrasta. Obecnie już po raz czwarty wydaliśmy książkę - zbiór wszystkich nadesłanych prac. W m-cu czerwcu całą grupą górali byliśmy w Warszawie na beatyfikacji ks. Jerzego Popiełuszko W lipcu w górach Barani Cisieckiej odbył się już kolejny odpust z udziałem Górali Żywieckich.W sierpniu br. był miesiącem głównych uroczystości II Światowego Zjazdu Górali Polskich. W części Beskidzkiej rozpoczął się uroczystą Mszą Św. na Complu w Rajczy. Zjechali się tutaj górale nie tylko z Polski ale także z Republiki Czeskiej, Słowacji, Włoch, Ukrainy i Rumunii. Było to też spotkanie Górali Żywieckich, Górali Śląskich oraz Górali Czadeckich. Był to pierwszy dzień Św. Zjazdu Górali. Drugi dzień odbył się w Koniakowie u Górali Śląskich. Zakończył się on na Ochodzitej poświęceniem pamiątkowej tablicy w 10 rocznicę I Światowego Zjazdu który właśnie odbył się na Ochodzitej 10 lat wcześniej. Trzeci dzień to nasza tradycyjna już VI pielgrzymka Górali do Gaździny Żywiecczyzny w Rychwałdzie. Tutaj zakończyliśmy obchody II Światowego Zjazdu Górali Polskich w części Beskidzkiej a cały II Św. Zjazd dwa dni później zakończył się w Ludźmierzu uroczystą Mszą Św. pod przewodnictwem ks. kardynała Franciszka Macharskiego. W 2010 r. Było to najważniejsze wydarzenie ZP.W m-cu wrześniu to nasze uczestnictwo w uroczystościach poświęconych rocznicy wybuchu II wojny światowej. Październik to miesiąc różańca i nasza tradycyjna też już VI pielgrzymka do Pani Kazimierzowskiej w Rajczy. W m-cu listopadzie byliśmy na Matysce i wzięliśmy udział w Zaduszkach Narodowych. Natomiast w Święto Niepodległości Polski spotkaliśmy się na Mszy Św. w Wieprzu za ojczyznę, w której uczestniczyli górale oraz Stowarzyszenie Grojcowianie którzy obchodzili swój jubileusz XV lecie istnienia. Z ważniejszych wydarzeń w br. był wyjazd naszej delegacji Górali do Padwy razem z braćmi z Czech, Słowacji i Ukrainy - po relikwie św. Antoniego. Msza Św. koncelebrowana w Padwie odbyła się w pełnej oprawie góralskiej – a więc góralska muzyka, wystawienie pocztu sztandarowego naszego Oddziału – wszyscy oczywiście w ubiorach góralskich. Niezwykłe wydarzenie. Po powrocie do Ostrawy uczestniczyliśmy w uroczystej Mszy Św. na której wniesiono relikwie Św. Antoniego do parafii Ostrawa Kuncicky. W tej uroczystości od nas wzięło udział ponad stu górali . Było to prawdziwe świadectwo naszej wiary u braci Czechów. Nasz udział w opłatkach:   w Niedźwiedziu Zarządu Głównego ZP, u Górali Śląskich w schronisku na Stecówce, w Nowym Targu, w Szczawnicy, w Ochotnicy Górnej, w Łącku, w Oświęcimiu, w Szczyrku u Związku Górnośląskiego w Katowicach u Bractwa Pielgrzymkowego w Mysłowicach w Bielsku Białej u ks. biskupa, w Ciścu u Pań KGW, u samorządowców w Rajczy u samorządowców Kamesznicy. byliśmy też w Krakowie na opłatku środowisk patriotycznych. W 2010 r. odbyło się: 10 posiedzeń naszego zarządu, 11 posiedzeń Prezydium w Nowym Targu, 3 posiedzenia komisji rewizyjnej, 4 posiedzenia Zarządu Głównego w Ludźmierzu, 4 spotkanie komisji konkursowej „Piykno jest Naso Ziymio Żywiecko”. Uczestniczyliśmy w różnych konferencjach: „Karpaty Naszym Domem”, w Forum Karpackim, w promocji albumu braci Golec, Również pielgrzymowaliśmy – oprócz już wymienionych pielgrzymek byliśmy na pielgrzymce w Piekarach Śląskich Nasz udział w Święconych to Łodygowice oraz Lipnica Wielka.

Nasz udział w innych uroczystościach i imprezach: rocznica X lat KGW w Żabnicy, udział w Rajdzie Chłopskim w Rajczy, nasz udział w nadanie Szkole Podstawowej w Okrajniku im. Górali Żywieckich, udział w Pikniku Królewskim w Rajczy, udział w Światowych Rekolekcjach w Szczyrku, udział w Balu Góralskim w Koniakowie, udział w różnych posiadach w Brzuśniku, Wieprzu, udział w corocznym spotkaniu Fundacji Szlaki Papieskie w Krakowie u ks. kardynała Stanisława Dziwisza, udział w XX-leciu Radia Alex z Zakopanego, udział w redykach wiosennych i jesiennych w Koniakowie, Kosarziskach w Republice Czeskiej oraz na Hali Boraczej, udział w Zjeździe Towarzystwa Miłośników Ziemi Żywieckiej, udział w rocznicy X lecia Grupy Teatralnej Effatha z Rajczy, udział w bacowskim Zwyku w Soblówce, udział w XX Kamesznickich Dniach Trzeźwości, udział w 80 - leciu miasta Rabki, udział w 10 rocznicę śmierci ks. Tischnera w Łopusznej, udział w Brennej - poświęcenie pomnika Jana Pawła II, udział we Mszy w Trzycatku – Polski, Czech i Słowaków. Udział w XVI Hołdymasie Gazdowskim w Żabnicy udział w rocznicy XXX lecia Solidarności, Odpusty parafialne w których wzięliśmy udział: w Ciścu, w Cięcinie, w Rajczy, w Kamesznicy, w Wieprzu, w Cięcinie Butorzance w Barani Ciseckiej w Ciścu Małym w Rychwałdzie Nasz udział w dożynkach: w dożynkach diecezjalno-powiatowo-gminnych w Wieprzu w dożynkach w Ostrawie Kuncicky, w dożynkach gminnych w Rajczy, w Kamesznicy, w Ciścu, w Cięcinie Nasz udział w poświęceniach sztandarów Związku Podhalan: W Ratułowie w Załucznym w Ochotnicy Górnej w Kamienicy Niestety były też smutne chwile, uczestniczyliśmy w pogrzebach: Sól – pogrzeb Ojca i Matki Zdzisława Kuia Zakopane – pogrzeb zmarłego dr. Wincenty Galicy Kraków – pogrzeb Pary Prezydenckiej Poczty sztandarowe i poszczególne delegacje naszego Oddziału wzięły udział w uroczystościach patriotycznych: uroczystości w Ciścu - przesiedleńcy, w Barucie (woj. opolskie) uroczystości upamiętniające stracenie żołnierzy Oddziału kapitana Henryka Flamego „Bartka” NSZ, w Szczyrku pod pomnikiem NSZ Zaduszki Narodowe na Matysce 11 listopada – Msza za ojczyzną w Wieprzu Były i też radosne wydarzenia jakim był ślub Marii Fiedor – przewodniczącej komisji konkursowej „Piykno jest Naso Ziymio Żywiecko”.

Ponadto:wydaliśmy książkę IV edycję konkursu „Piykno jest naso Ziymio Żywiecko” w nakładzie 500 szt. W tym miejscu dziękujemy wszystkim sponsorom i wymienię choć kilku: „SKOBUD Żywiec z Prezesem Stanisławem Kaszowskim i wiceprezesami Henrykiem Oczkowskim i Edwardem Kostka, Nadleśnictwo Ujsoły, Nadleśnictwo Węgierska Górka, Żywiec Zdrój Cięcina, Andrzej i Michał Waligóra, Zakłady Mięsne w Rajczy, bracia Hutyrowie z Ujsoł ale także wielu innych, których nie sposób tutaj wymienić. Składam im wszystkim serdeczne podziękowanie. wykonaliśmy nową kronikę Braliśmy czynnie udział w redagowaniu Podhalanina, posiadamy dzięki Stowarzyszeniu “Grojcowian” stronę internetową gdzie umieszczamy wszystkie wydarzenia i uroczystości. Image

Najbardziej zaprzyjaźnione Oddziały to: Oddział ZP w Oświęcimiu, Oddział Górali Śląskich ZP, Oddział ZP w Szczyrku, Oddział ZP Szczawnica, Oddział ZP w Łącku, Oddział ZP w Nowym Targu i ostatnio Oddział w Makowie Podhalańskim Oddział ZP w Ochotnicy Górnej. W sumie w ciągu roku wzięliśmy udział w 185 różnych spotkaniach. Sztandary w 2010 r. były wystawiane 104 razy. Kilkakrotnie sztandary były wystawiane podwójnie w jednym dniu na tej samej uroczystości lub podwójnie w dwóch różnych uroczystościach. Na zakończenie dziękuję bardzo ks. biskupom, kapelanom ZP, księżom których spotkaliśmy w br. na szlaku swoich wędrówek. Wielkie podziękowanie władzom Związku Podhalan z Prezesem na czele. Dziękujemy władzom wojewódzkim, Starostwu Powiatowemu w Żywcu, Radzie Powiatu w Żywcu, burmistrzom i wójtom powiatu bielskiego i żywieckiego, przewodniczącym rad, dyrektorom ośrodków kultury, zaprzyjaźnionym stowarzyszeniom, dyrektorom szkół średnich, gimnazjów i szkół podstawowych, sołtysom, bacom i wszystkim ludziom dobrej woli. Dziękuję Oddziałom Związku Podhalan wszystkim tym u których gościliśmy i tym którzy w br. dojechali do nas na różne uroczystości. Dziękuję wszystkim mediom gdzie w ciągu roku wszędzie nam towarzyszyli. Nie sposób nie podziękować wszystkim zespołom regionalnym, kapelom a szczególnie podziękowania dla „Grojcowian” z kierownikiem Jadwigą Jurasz na czele. Nie było by tylu imprez i uroczystości gdyby nie dobra wola sponsorów za co im wszystkim z całego serca dziękujemy. Dziękuję komisji konkursowej „Piykno jest Nasa Ziymia Żywiecko”. Szczególne podziękowania kieruję na ręce całego Zarządu Oddziału Górali Żywieckich ZP, z wiceprezesami, chorążymi, sekretarzem, członkami zarządu, komisji rewizyjnej, sądu koleżeńskiego, dziękuję radzie programowej, różnym komisjom i wszystkim członkom naszego Oddziału. W przyszłym roku będziemy obchodzić w oddziale swoje 85 urodziny. W maju czekają nas wybory nowego prezesa i nowego zarządu. Niestety ja zgodnie ze statutem już nie mogę startować i dzisiaj to już moje ostatnie podsumowanie roku i podziękowania dla wszystkich którzy w szczególny sposób zasłużyli się dla pracy społecznej na rzecz naszego Oddziału i całego Związku Podhalan. Jest Adwent – chwila wycieszenia i refleksji. Zbliżamy się do najbardziej radosnych świąt rodzinnych. Z okazji tych zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia i Nowego 2011 r. życzę Wam wszystkim łask Bożych od Nowo Narodzonej Dzieciny a w Nowym 2011 Roku życzę błogosławieństwa Bożego i Opieki Matki Bożej.Bez wszystkich Was nie byłoby wczoraj, bez Was nie byłoby teraz i bez Was nie będzie jutra. Niech Pani Rajczańska, Pani Rychwałdzka i te Matki Boże u których na przestrzeni tych kilku lat gościliśmy (Pani z Leśniowa, Pani Częstochowska, Pani z Gidli, Pani ze Swarzewa Królowa Morza, Pani Wejherowska, Pani z Kalwarii Zebrzydowskiej, Pani z Kalwarii Pacławskiej, Pani z Ostrej Bramy, Pani Ludźmierska, Pani Makowska, Pani Fatimska z Krzeptówek w Zakopanym, Pani z Lichenia, Pani z La Salette z Dębowca, Pani z Piekar Śląskich, Pani z Szczyrku na Górce, Pani z Limanowej, Pani z Gdańska Oliwy, Pani z Świętej Lipki, Pani z Przyłękowa, Pani z Trok na Litwi) Wam wszystkim błogosławi, a wszyscy Święci (Sługa Boży Ojciec Św. Jan Paweł II, Św. Antoni z Padwy, Św. Wawrzyniec, Święty Józef z Kalisza, Św. Stanisław) wstawiają się za Nami u Naszego Pana Jezusa Chrystusa. Jeszcze raz wszystkim za wszystko serdecznie dziękuję i składam serdeczne Bóg Zapłać

Podziękowania imienne dla wszystkich wspierających nasz Oddział w br. : Podziękowania dla Duchowieństwa:Ks. Biskupa Tadeusza Rakoczego Ks. Kard. Stanisława Dziwisza Ks. Biskupa Tadeusza Pieronka Ks. Władysława Zązla , Kapelana Związku Podhalan Ks. Jana Gacka - Kapelana Związku Podhalan Ks. Damiana Suszkę – Kapelana Związku Podhalan Górali Śląskich Ks. Prałata Józefa Nędzę, Dziekana Dekanatu Milówka Ks. Prałata Stanisława Bogacza – Dziekana Dekanatu radziechowskiego Ks. Mgr. Milana Holík, Proboszcza z Oravskiej Polhory- Słowacja Ks. Dariusza Sputo – Proboszcza Parafii Ostrawa Kuncicky z Czech Ojca Sergieja z Ostrawy – Ukraina Ks. dr Stefana Misińca z Krakowa – opiekuna szlaków papieskich Ks. mgr. lic. Józefa Lasaka SAC, Wyższego Przełożonego Prowincji Chrystusa Króla Pallotynów w Warszawie Ojca Radosława Kramarskiego – Kustosza Sanktuarium w Rychwałdzie Ks. Kanonika - Franciszka Warzechy Proboszcza z Rajczy - Kustosza Sanktuarium Ojca Alana Ruska – Proboszcza Parafii w Katowicach Panewnikach, Ks. Prałata Władysława Nowobilskiego proboszcza parafii Cisiec Ks. Prałata Józefa Zajdy , proboszcza parafii w Łodygowicach Ks. Stanisława Króżla – proboszcza parafii w Soblówce Ks. Kanonika Ryszarda Kubasiaka – proboszcza parafii w Radziechowach Ks. Stanisława Jani – proboszcza parafii w wieprzuKs. Kazimierza Buby – proboszcza parafii w Juszczynie Ks. Wojciecha Janke – proboszcza parafii w Lalikach Ks. Zdzisława Grochala - proboszcza parafii w Rycerce Górbej Ks. Marka Dąbka – Kustosaz Sanktuarium pw. Matki Bożej Wspomożenia Wiernych w Oświęcimiu Podziękowania dla władz Związku Podhalan i Oddziałów ZP :Macieja Motora- Greloka - Prezesa Zarządu Głównego Związku Podhalan z Sidziny Anny Nędza Kubiniec - Wiceprezesa Zarządu Głównego Związku Podhalan z Kościeliska Władysława Motyki – Wiceprezesa Zarządu Głównego Związku Podhalan – z Milówki Jana Hamerskiego – Wiceprezesa Zarządu Głównego ZP z Szczawnicy Piotra Kohuta – Członka Zarządu Głównego Związku Podhalan a zarazem Prezesa Górali Śląskich ZP Juliana Kowalczyka, Członka Zarządu Głównego Związku Podhalan a zarazem redaktora naczelnego Podhalanina Mieczysława Olconia, szefa Komisji Rewizyjnej Zarządu Głównego ZP Kazimierza Bielaka – Sekretarza Zarządu Głównego Związku Podhalan ze Spytkowic, Antoniego Rapacza - Członka Zarządu Głównego Związku Podhalan z Rabki Wojciecha Boguckiego – członka Zarządu Głównego ZP a zarazem Prezesa Oddziału w Łącku Alojzego Lichosyta – członka Zarządu Głównego ZP a zarazem Prezesa Oddziału w Nowym Targu Lenki Kożdonowej – Prezes Ogniska Związku Podhalan w Kosarzyskach – Republika Czeska Wiktora Bryjaka - Prezesa Oddziału Górali Czadeckich, Jana Suwaja - Prezesa Oddziału ZP w Makowie Podhalańskim, Krystyny Wawrzuta - Prezesa Oddziału Związku Podhalan w Oświęcimiu, Tomasza Słowika - Prezesa Oddziału w Szczawnicy, Stefana Przybyły - Prezesa Oddziału w Szczyrku, Józefa Michałka - Sekretarza Górali Śląskich Związku Podhalan z IstebnejPodziękowania dla władz wojewódzkich:Piotra Spyry – Członka Zarządu Województwa Śląskiego Adama Liwochowskiego – Wiceprezesa Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w KatowicachPodziękowania dla władz powiatowych:Andrzeja Zielińskiego, Starosty Powiatu Żywieckiego Edwarda Płonki – Przewodniczącego Rady Powiatu w Żywcu Stanisława Zontka, byłego przewodniczącego Rady Powiatu w Żywcu, Władysława Skrzypa, Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu w Żywcu, Anny Satława – Pani Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Górali Żywieckich w Okrajniku – Radnej Powiatowej Józefa Worka – Nadleśniczego Nadleśnictwa Ujsoły – Radnego Powiatowego I wszystkich radnych powiatowych Podziękowania dla burmistrzów, wójtów, przewodniczących rad: Starosty obce Oravska Polhora – Ing. Petera Horvátha – Słowacja Antoniego Szlagora, Burmistrza Miasta Żywiec Wojciecha Bydlińskiego, Burmistrza Miasta Szczyrk, Piotra Tyrlika, Wójta Gminy Węgierska Górka Grzegorza Figury, Wójta Gminy Radziechowy Wieprz Adama Iwanka, Wójta Gminy Rajcza Andrzeja Pitery, Wójt Gminy Łodygowice Zbigniewa Kopcia, byłego Przewodniczącego Rady Gmina Rajcza Zbigniewa Kośniewskiego byłego Wiceprzewodniczącego Rady Gmina Rajcza Anny Oleś – Skarbnika Gminy Rajcza Mariana Knapka – Nadleśniczego Nadleśnictwa Węgierska Górka Podziękowania dla Prezesów różnych stowarzyszeń, sołtysów i baców:Urszuli Własiuk - Prezes Fundacji Szlaki Papieskie w Krakowie, Józefa Buszmana – Prezesa związku Górnośląskiego Henryka Polaka – Prezesa Związku Górnośląskiego koła w Katowicach, Tadeusza Gołucha Prezesa PTTK Jerzego Kołodziejczyka z Bielsko Białej - reżysera filmowego Jerzego Riegera z Krakowa – Przyjaciela z górskich wędrówek Sługi Bożego Jana Pawła II - Karola Wojtyły Mirosława Miodońskiego, Prezesa Towarzystwa Miłośników Ziemi Żywieckiej Jacka Pytla, Prezesa Bractwa Pielgrzymkowego w Mysłowicach, Jana Ficonia - Prezesa Koła Łowieckiego „Głuszec” w Rajczy Antoniego Biernata – Łowczego Koła Łowieckiego „Głuszec” w Rajczy Czesławy Kłusak – Przewodniczącej Koła Gospodyń Wiejskich w Brzuśniku Mariana Sporka – Bacy z Soblówki Kristy i Jozefa Straków z Kosarzisk – Republika Czeska Tadeusza Banasia - Sołtysa z Rycerki GórnejPodziękowania dla Dyrektorów Ośrodków KulturyIvana Matisa – Dyrektora Ośrodka Kultury w Orawskiej Polhorze – Słowacja Mirosława Dziergasa - Dyrektora Wydziału Turystyki Kultury, Sportu i Promocji przy Starostwie Powiatowym w Żywcu Marka Regla, Dyrektora Miejskiego Centrum Kultury w Żywcu Renaty Talik - Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury w Łodygowicach , Sabiny Bugaj, Dyrektora Miejskiego Ośrodka Kultury Promocji i Informacji w Szczyrku Marka Jurasza - Dyrektora Gminnego Centrum Kultury, Promocji, Turystyki w Radziechowach Wieprzu Jana Ślęzaka - Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury w RajczyPodziękowania dla Sponsoró: Stanisława Kaszowskiego – Prezesa SKOBUD Żywiec Henryka Oczkowskiego – Wiceprezesa SKOBUD Żywiec Edwarda Kostki - Wiceprezesa SKOBUD Żywiec Ewy, Józefa, Jacka i Pawła Barcik –Właścicieli Zakładów Mięsnych w Rajczy Żywiec Zdrój S.A., Cięcina, Andrzeja Waligóry, Michała Waligóry Kazimierza Hutyry z Rajczy, Andrzeja Hutyry z Rajczy Stanisława Hutyry z Rajczy Urszuli i Michała Bogdał z Rajczy Nadleśnictwu Ujsoły Nadleśnictwu Węgierska Górka Stanisława Lizaka z Radziechów Podziękowania dla Sponsorów Komisji Konkursowej „Piykno jest Naso Ziymio Żywiecka” Marii Malowiec z Kamesznicy - Przewodniczącej Komisji Małgorzaty Brączek–Caputa z Nieledwi, Jadwigi Bury z Soli, Janiny Golec z Żabnicy, Mari Jończy z Rajczy, Marka Jurasza z Przybędzy, Urszuli Kopeć z Rajczy, Anny Matusznej z Kamesznicy Janiny Tlałka z Rajczy Dolnej, Barbary Węglarz z Milówki, Małgorzaty Grygny z Ujsół Podziękowania dla Zespołów Regionalnych i Kapel Jadwigi Jurasz – Kierownika Zespołu „Grojcowianie” z Wieprza Brygidy Murańskiej – Kierownika Kapeli „Grojcowianie” Haliny Wrężel – Kierownika Zespołu „Hajduki” z Pewli Ślemieńskiej Jana Pituły, Kierownika Kapeli „ROZTOKA” z Międzybrodzia Żywieckiego Wandy i Kazimierza Potasiak – Kierownikom Dziecięcego Zespołu „Hulajniki” z Milówki Jana Ślęzaka – Kierownika Zespołu Regionalnego „Ziemia Rajczańska” Urszuli Gruszki – Kierownika Zespołu Regionalnego „Koniaków” Czesława Węglarza - Kierownika Zespołu Regionalnego „Małe Cisy” z Ciśca Kierownika Romana Śleziaka – Kierownika Zespołu „Rajcusie” z Rajczy Podziękowania dla Mediów Aliny Świeży Sobel, Pani Dyrektor Tygodnika „:Gość Niedzielny” na Podbeskidziu , Ks. Jacka Pędziwiatra – Redaktora Radia Anioł Beskidów Ks. Piotra Bączka – Redaktora Niedzieli na Podbeskidziu Łukasza Gardasa – Redaktora Dziennika Zachodniego, Kazimierza Moskala, Redaktora Nad Soła i Koszarawą, Juliana Kowalczyka, Redaktora Podhalanina Radia Alex z Zakopanego Podziękowania dla Zarządu Oddziału Górali Żywieckich ZP Piotra Śleziaka -Wiceprezesa OGŻ ZP Piotr Marka Jurasza -Wiceprezesa OGŻ ZP Piotr Janiny Golec - Sekretarza OGŻ ZP Aleksandry Góreckiej – Skarbnika OGŻ ZP Jana Pituły – Członka Zarządu OGŻ ZP Kazimierza Jaska – Członka Zarządu OGŻ ZP Zdzisława Kuś – Członka Zarządu OGŻ ZP Teresy Kubiesa – Członka Zarządu OGŻ ZP Andrzeja Woźniaka – Członka Zarządu OGŻ ZP Zbigniewa Kopcia – Członka Zarządu OGŻ ZP Kazimierza Tomaszka – Członka Zarządu OGŻ ZP Podziękowania dla Komisji Rewizyjnej Oddziału Górali Żywieckich ZPWiesławowi Skrzypowi - Przewodniczącemu Komisji Rewizyjnej Katarzynie Golembiewskiej – Członkowi Komisji Rewizyjnej Stanisławowi Gołkowi – Członkowi Komisji Rewizyjnej Piotrowi Motyce – Członkowi Komisji Rewizyjnej oraz całemu Ciścowi Józefowi Bednarzowi – Członkowi Komisji Rewizyjnej Podziękowania dla Sądu koleżeńskiego Oddziału Górali Żyw. ZPFranciszkowi Maślance – Przewodniczącemu Sądu Koleżeńskiego OGŻ ZP Piotrowi Dziedzicowi - Członkowi Sądu Koleżeńskiego Adamowi Golcowi - Członkowi Sądu Koleżeńskiego Annie Matusznej - Członkowi Sądu Koleżeńskiego Wiesławowi Pawlusowi - Członkowi Sądu Koleżeńskiego  {gallery}stasiu{/gallery}

Podziękowania dla członków Górali Żywieckich ZPStanisława Lizaka Jarosława Motyki Małgorzaty i Kazimierza Tlałka Marcina Bieguna Bożeny i Jacka Tyrlika Ewy Jakubowskiej za wspaniała kronikę Bronisławy Maślanka Haliny Maślanka Anny Dziedzic Mieczysława Dziedzic i całej Cięcinie Tomasza Kościewicza Czesława Kubień Janiny Tlałka Jadwigi Hutyra Barbary Musur Marii Płowucha Karola Wojciuch Zofii Śleziak Jadwidze Banaś za wytrzymałość z prezesem Piotra Golembiewskiego Tadeusza Fiedora Krzysztofa Tomiczek Tadeusza Misiarza Romana Kokocińskiego Doroty Salachna Ewy Matlak